لطفا چند لحضه صبر کنید
این انجمن در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است...

مهلت ارایه آثاربه دومین سوگواره استانی هنرهای تجسمی و داستان نویسی عاشورایی «حدیث عشق» تا دهم آذرماه سال نود وسه تمدید شد

عظیم دشتی در جلسه هماهنگی برگزاری این سوگواره اظهار كرد:  به علت میزبانی استان اردبیل از كنگره شهدای تئاتر كشور مراسم معرفی برترین های دومین سوگواره استانی هنرهای تجسمی وداستان نویسی عاشورایی حدیث عشق به نوزدهم آذرماه موكول گردید

وی در ادامه افزود: دومین سوگواره هنرهای تجسمی و داستان‌نویسی عاشورایی «حدیث عشق»  گرامیداشت شهدای عرصه تئاتر كشور با اهداف تبیین مكتب حسینی با زبان داستان و هنرهای تجسمی، به تصویر‌ كشاندن ابعاد مختلف فلسفه قیام حضرت سیدالشهدا (ع)به صورت آثار داستانی و تجسمی، ظهورجلوه‌های جدید از عاشورا در قالب آثار داستانی و تجسمی و همچنین ارج نهادن به ارزش‌های الهی و انسان‌ساز نهضت عظیم حماسه حسینی برگزار می‌شود.

دشتی تصریح كرد:ما در قالب این سوگواره سعی‌ می‌كنیم تا فرهنگ عاشورایی و حسینی را درجامعه ترویج و ارزش‌های متعالی آن را تبیین و تشریح كنیم تا همه بدانند كه جامعه بشری امروز نیاز اساسی و مبرم به این فرهنگ و غنای بی‌نظیر دارد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان گفت:سوگواره استانی داستان‌نویسی و تجسمی عاشورایی دردو رده سنی زیر 29 سال و بالای 30سال و با محورهای موضوعی محرم و عزاداری، عاشوراو نماز، عاشورا و سبك زندگی اسلامی، ایرانی، ‌فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس، فرهنگ عاشورا و انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

رئیس ستادبرگزاری دومین سوگواره استانی هنرهای تجسمی و داستان نویسی عاشورایی حدیث عشق  در ادامه سخنان خود افزود: آثار داستانی به دو زبان آذری و فارسی مورد قبول است كه این آثار نباید بیشتر از 6صفحه باشد و در جشنواره های دیگر شركت داده نشود.

این مقام مسئول بیان كرد: بخش هنرهای تجسمی شامل عكس عاشورایی، پوسترو تصویرسازی است. كه هر عكاس می تواند تعداد 10 قطعه عكس با فرمت jpg و رزو لیشن dpi300 در ابعاد 30* 40 بصورت فایل سی دی بوده وكمتر از 6 مگا پیكسل نباشد.

دشتی بااشاره به  نارضایتی هنرمندان عكاس استان از نحوه داوری بعضی از جشنواره های عكس استان گفت: به منظور ارج نهادن به نظرات ارزشمندو انتقادهای سازنده این هنرمندان عزیز تصمیم گرفته شده كه داوری بخش عكاسی به داوران برجسته رشته عكاسی كشور آقایان كمال الدین شاهرخ , محمد حیدری وناصرافراسیابی سپرده شده است كه سعی خواهیم كرد با حضور این اساتید برجسته كشوری كارگاه تخصصی عكاسی هم برگزار كنیم

و در پایان سخنان خود گفت: مهلت ارسال آثار تا دهم آذرماه تمدید شد كه داوری آثار 15 آذرماه انجام شده و اختتامیه و مراسم تجلیل از برترین های سوگواره همزمان با ایام اربعین حسینی  برگزار می‌شود وكلیه هنرمندان فعال در استان برای شركت در این سوگواره می‌توانند آثار ارزشمند خودرا به دفاتر كانون‌های بسیج هنرمندان در شهرستان‌های استان و یا سازمان بسیج هنرمندان اردبیل واقع در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل دهند.وجهت كسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 33253985 تماس حاصل نمایند.

+0 به‌ین

گؤنده ريليب تاريخ سه شنبه 20 آبان 1393يازار بولاق
|
اثرلريزي بو سایت‌دا ياييملاماق ايسترسه‌نيز، يازديغيميز ايمئيل طريقيله بيزيم‌له ايلگي قورون. اثريزي يوللاياندا شکيليزي‌ اونوتمايين
قالب وبلاگ