لطفا چند لحضه صبر کنید
این انجمن در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است...
كارگاه داستان‌نویسی بولاق مطابق معمول هر چهارشنبه در طبقه همكف تالار اندیشه برگزار گردید. در این جلسه نیز طبق روال گذشته اعضای انجمن به قرائت داستان‌های خود پرداختند كه سایر اعضا هم به نقد و بررسی آثار پرداختند. 
استاد فرزانه‌وش رئیس انجمن سینمای جوان مشگین‌شهر هم همراه سایر اعضا، داستان‌های قرائت شده را نقد و بررسی نمودند و در خصوص ساختار و تكنیك‌های ادبی به كار رفته در داستان‌های قرائت شده و كم و كاستی و نقاط قوت و ضعف داستان‌ها به بحث و بررسی پرداختند. لازم به توضیح است كه استاد فرزانه‌وش در خلال صحبت‌‌هایش در خصوص اهمیت داستان و داستان‌نویسی چنین ادامه دادند:

- به نظر اینجانب داستان، عنصر اصلی فیلمنامه و سینماست. یعنی اینكه فیلمنامه و سینما فضای دراماتیزه شده داستان است. با توجه به این نگاه بنده معتقدم كه جوانان صاحب قلم این انجمن به خصوص در داستان‌نویسی همكاری تنگاتنگی با انجمن سینمای جوان در زمینه فیلنامه‌نویسی خواهند داشت. امیدوارم كه دوستان با حفظ مسئولیت سنگینی كه به دوش دارند جهت اعتلای فرهنگ سینما در مشگین‌شهر همكاری صمیمانه  با سینمای جوان مشگین‌شهر داشته باشند. من ایمان دارم استعدادهای نهفته در این شهر نه تنها قابلیت سكان‌داری فضای هنری این شهر، بلكه استان و كشور را نیز دارند. به امید این روز...

آشنایی با رئیس جدید انجمن سینمای جوان مشگین‌شهر

استاد صابر فرزانه‌وش متولد 1337،رئیس انجمن سینمای جوان مشگین‌شهر، بازنشسته صدا و سیمای مركز اردبیل با بیش از 35 سال سابقه فعالیت در عرصه هنر سینما تاكنون بیش از هزاران هنرجو در زمینه‌های مختلف فیلمسازی در موسسات مختلف استان اردبیل از جمله باشگاه خبرنگاران جوان، انجمن سینمای جوان و موسسات خصوصی فرهنگی-هنری داشته‌اند. حضور این عزیز فرصت بسیار مغتنمی برای هنر و فرهنگ مشگین‌شهر است.

استاد فرزانه‌وش سازنده مستندها و فیلم‌های كوتاه و همچنین عكاس مطرحی است كه در جشنواره‌های داخلی دارای عناوین متعدد می‌باشد. ساخت بسیاری از سریالهای و فیلمهای موفق صدا و سیمای مركز اردبیل با حضور ایشان بوده است. از جمله: 

تصویربردار و كارگردان مستند 5 قسمتی «ایل و زندگی»

تصویربردار مستند 5 قسمتی «خانه‌های قدیمی»

تصویربردار مستند 10 قسمتی «مفاخر استان»

نویسنده و كارگردان فیلم كوتاه «زخم»

تهیه كننده و تصویربردار 5 فیلم كوتاه در سطح استان از جمله فیلم دومان-مشگین‌شهر

برنده جایزه‌های متعدد عكاسی در سطح كشور

داوری جشنواره‌های فیلم و ع******وری، منطقه‌ای و استانی

برنده جایزه عكاسی بین‌المللی یونسكو

ناظر كیفی سریال 26 قسمتی ققنوس، 

مدیر تصویربرداری سریال 26 قسمتی سراب، 

ساخت مستند تاریخی برازمان، 

تهیه‌كننده و كارگردان برنامه تلوزیونی «فانوس خیال»، 

ساخت فیلم كوتاه «گریه بی صدا»، 

هیأت انتخاب و داوری بخش فیلم‌های مستند جشنواره «میلاد سرخ» اردبیل،

ناظر كیفی سریال «بیزیم آپارتمان»، 

تصویربردار مستند «تات‌نشینان دره شاهرود»، 

فیلم كوتاه «پرنده خیال»، 

مدیر تصویربرداری سریال «آجی نفس»، 

ناظر كیفی سریال «میز» و...

در پایان اعضای انجمن از حضور استاد فرزانه‌وش تقدیر و تشكر نموده و از ایشان در خصوص حضور در جلسات بعدی نیز قول مساعد گرفتند. اعضای انجمن داستان به خاطر این حضور بسیار خرسند و نسبت به فعالیت‌های آتی خود كه توام با همكاری و تعامل با انجمن سینمای جوان خواهد بود امیدوارتر و راسخ تر شدند.

+0 به‌ین

گؤنده ريليب تاريخ چهارشنبه 23 مهر 1393يازار بولاق
|
اثرلريزي بو سایت‌دا ياييملاماق ايسترسه‌نيز، يازديغيميز ايمئيل طريقيله بيزيم‌له ايلگي قورون. اثريزي يوللاياندا شکيليزي‌ اونوتمايين
قالب وبلاگ